Lodowo | czyli jak otworzyć własną lodziarnię?
Przejdz do serwisu klienta >>

Otwórz własną lodziarnię!

Od 25 lat doradzamy najlepszym lodziarzom. Dołącz do nich.

Na skróty >>

Etyka

NIGDY NIE ZAPOMINAJ, ŻE SPRZEDAJESZ JEDZENIE. I BARDZO CZĘSTO – DZIECIOM…

W lokalizacjach, gdzie przeważa klient impulsowy i mało wymagający, kusi bezkrytyczne stosowanie najtańszych surowców i chwytanie się wszelkich sposobów, by zarobić jak najwięcej. Nie idź tą drogą.

Najprostszą drogą do trwałego lodziarskiego sukcesu jest konsekwentne dbanie o jakość i oryginalność swoich wyrobów. W doborze surowców kieruj się jakością, a nie ceną. Tańsze surowce są zwykle gorsze i najczęściej przynoszą spadek sprzedaży, a w konsekwencji stratę znacznie większą niż oszczędności na surowcach.

Twoja lodziarnia nie będzie jedyna na rynku. Trudno podchodzić entuzjastycznie do dzielenia się zyskiem z obcymi, ale mimo to nigdy nie mów źle o swoich konkurentach, przecież bardzo się nie różnicie.

Komercyjny charakter nadał lodom sycylijczyk Francesco Procopio dei Coltelli, który jako pierwszy zaczął je sprzedawać. W roku 1686 otworzył kawiarnię „Café Procope” w Paryżu, która stała się podobno ulubionym lokalem Beniamina Franklina i innych znanych ówczesnych postaci, które nie mogły się oprzeć zimnemu przysmakowi.